felfedes.hu

Híroldal, Alternatív média, Tudomány, Közösség

Kezdőlap » Bement egy boltba, és csodálkozik, hogy a Facebookon épp olyan hirdetés jön szembe? Nos, nem véletlenül

Bement egy boltba, és csodálkozik, hogy a Facebookon épp olyan hirdetés jön szembe? Nos, nem véletlenül

A Facebook a mobilos alkalmazás segítségével figyelheti, hogy ki milyen üzletbe tér be, és ha az a Facebooknak épp partnere, az ő hirdetései jelenhetnek meg a közösségi oldalon.

A Facebook (akárcsak a Google) folyamatosan információkat gyűjt a felhasználói szokásokról, hogy mire kerestünk rá, mire kattintottunk, milyen érdeklődési köröket adtunk meg az adatlapunkon – és még sorolhatnánk a paramétereket. A közösségi oldal ezek alapján az információk alapján állítja össze azokat a hirdetéseket, amelyek megjelennek a felhasználónak, hogy a továbbkattintás és a vásárlás esélye minél nagyobb legyen. A Facebook azonban mostantól az offline világban is nyomon követ minket – ha hagyjuk.

A közösségi oldal fejlesztői néhány napja mutatták be azt az új funkciót, amelynek segítségével a felhasználók offline vásárlási szokásairól is információt kap majd a Facebook – ezen keresztül pedig természetesen a hirdetők. Ha a Facebook mobilos alkalmazásban valaki engedélyezte a nyomon követést, a rendszer lehetővé teszi, hogy a hirdetők (természetesen konkrét név és személyes adatok nélkül) tudjanak róla, hogy ott járt.

Ennek köszönhetően ha például egy olyan ruházati boltba térünk be, amelyik igénybe veszi ezt a targetálási lehetőséget, akkor a közösségi oldalon az adott cég hirdetései jelennek majd meg. Ugyanezt a hirdetést viszont nem láthatja az az ismerősünk, aki épp odahaza használja a Facebookot – vagyis ez a fajta reklám kifejezetten a tartózkodási helyhez kötődik. Mivel a Facebook hirdetőinek jelentős része multinacionális, így a helyadatokon, valamint a mobilos tevékenységeken alapuló hirdetési rendszer akár több országon át is “kísérheti” a felhasználókat.

A Facebook az elmúlt hónapokban több apró módosítást is eszközölt a hirdetési rendszerében. Július óta például már a családi kapcsolatainkat is figyelembe veszi a közösségi oldala felhasználókat megvezető hirdetések ellen viszont harcot hirdettek. Nemrég pedig egy (súlyos) érdekesség derült ki: 25 millióért vettek politikai hirdetést oroszok az amerikai kampány alatt.

Forrás: hvg.hu

Ossza meg ismerőseivel!
Scroll Up