UFO-k, Földönkívüliek, Űrkutatás, Tudomány, Alternatív médiaoldal

Kezdőlap » Eddig ismeretlen dologra bukkantak tudósok a Bermuda-szigeteken

Eddig ismeretlen dologra bukkantak tudósok a Bermuda-szigeteken

A földköpeny eddig ismeretlen régióját fedezték fel a Bermuda-szigetek vulkánkőzeteinek vizsgálata során. A régió a külső földkéreg alatt kezdődik, és a bolygó belsejébe akár 2900 méterre is lenyúlhat.

Vesztfáliai Wilhelms Egyetem (WWU) közlése szerint a Bermuda-szigetek nemcsak gyönyörű, fehér homokos strandjai miatt számítanak különleges területnek az Atlanti-óceán nyugati részén. A szigetcsoport ugyanis egy 4570 méter magas, 30 millió éve kihunyt vulkán csúcsán helyezkedik el. Erre a geológiai különlegességre összpontosítva egy nemzetközi kutatócsoport részletes geokémiai vizsgálatnak vetette alá a magmából keletkezett kőzeteket. A tudósok célja az volt, hogy a Föld belső tulajdonságaira vonatkozó következtetéseket vonjanak le.

“Kutatásunk rávilágított arra, hogy még mindig nem teljesek a földköpeny összetételéről alkotott ismereteink, holott már csaknem egy évszázada kutatjuk” – mondta Sarah Mazza, a WWU Planetológiai Intézetének munkatársa, a kutatás vezetője.

A felfedezésükről a Nature című tudományos lapban beszámoló szakértők feltételezése szerint a most felfedezett köpenyanyag olyan kőzetlemezekből származik, amelyek még a Pangea, a föltörténet utolsó szuperkontinensének idejéből maradtak hátra, és az úgynevezett átmeneti zónában megőrződtek. Ez a 410 és 660 kilométeres mélység közötti terület átmenet az alsó és a felső köpenyréteg között.

Az átmeneti zónáról szerzett új információkat közvetlenül kőzetminták révén szerezték, ami az egyetem szerint különlegesnek számít. A legtöbb eddigi ismeretet a szakértők ugyanis más eljárások révén szerezték, például geofizikai számításokkal vagy a földköpeny mélyén lévő gyémántok vizsgálatával.

“A bermudai felfedezés megmutatta, hogy tovább kell vizsgálnunk az Atlanti-óceán szigeteit, víz alatti hegyeit és más vulkáni régióit, hogy jobban megérthessük a Föld geokémiai fejlődését” – mondta Esteban Gazel, a kutatás másik vezetője, az amerikai Cornell Egyetem munkatársa.

Forrás: hvg.hu